8 Ocak 2013 Salı



Kudüs
Ağladım tükendi gözyaşım ağladım
Ağladım mumlar bitti ağladım namaz kıldım
Bitirdi beni vardığım rükûlar
Sende Muhammedi Yesuğu aradım
Ey Kudüs ey peygamberler kokusu
Ey yerin göklere en yakın avlusu


Ey Kudüs ey yolların ışığı
Ey parmaklarını yakan güzel çocuk
Ey Peygamberin geçtiği gölgeli ova
Hüzünlü gözlerinle ey kentlerin incisi
Acıdır cadde taşları
Acıdır müezzin sesleri
Ey Kudüs ey sevdaya bürünen güzel


Kimdir Kıyamet kilisesinde çalan çanları
Pazar sabahları
Kim getirir çocuklara oyunları
Milat gece yarıları
Ey Kudüs ey kentlerin acılısı
Ey gözkapakları arasında kabaran büyük gözyaşı damlası
Kim durdurur düşmanları
Sana karşı ey dinlerin gerdanlığı
Kim siler kanları duvar taşlarından
İncili kim kurtarır
Kuranı kim kurtarır
Kim kurtarır İsayı öldürenlerden
İnsanı kim kurtarır


Ey Kudüs ey kentim
Ey Kudüs ey sevgilim
Yarın çiçek açacak limon ağaçları
Açılıyor yeşil sümbüller zeytinler
Gülüyor gözler
Dönüyor giden güvercinler gene
Tertemiz masmavi göklere
Dönüyor çocuklar oyunlarına
Babalar oğullarla buluşuyor
Senin çiçekli tepelerinde
Ey zeytin ülkesi ey selam ülkesi


Şair: Nizar Kabbani

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder