5 Temmuz 2012 Perşembe


CENNETİ  KALBİNDE  TAŞIYAN PERİ
    
Doç.Dr.  Arzu  Uzuner'e  ithafen
.............................................................
Kurşunkalemle  yazmıştım  acıyı  silinebilsin  diye
Ben  bir  titrek  yapraktım, buz  ağacından hediye

Boşa  doldurmuştum  ceplerimi değersiz taşlarla
Beyhûde  ıslatmıştım düşlerimi, mendilsiz yaşlarla

Kan revan içindeki fikirlerim,  yoğun bakımdaydı
Kimse bilmiyordu, tarafsız ilaçlar hangi takımdaydı

Yola çıktım bir gün, mevsim yaz , günlerden salıydı
Gönlüm, elde kalan son umudu kaybetmekle tasalıydı

İhmâl  edilmiş  bir şifayla randevum  vardı
Göğümün  rengi  kaçmış, dağlarımın  başı kardı

Hastane  koridorunu  aşındıran  yorgun  adımlar
Bilinir ki, beklemeye  değmenin  hayalini  yudumlar

Beyaz  elleri  gördüm,  mavi  lâleli  sarayda
Yemyeşil  bir  pencereden  uzanıyorlardı bana

Devayla  yıkanmışlardı  kokuyordu  burcu burcu
Yara  merhemle tanıştı, dertler  artık taburcu

Sedye  çaresizliği  beyaz bayrağına kumaş seçerken
Perhizini  bozdu ışık, doğdu  güneşten  erken

Dilediğince  anlat ,  vakti  düşünme  dedi
O  an  duvardaki  saat,  saniyeleri  eledi

Derman  tohumları  ekilmiş toprak gibiydi sözleri
Üşüyen ruhları  ısıtan güneş  gibiydi  gözleri

Sanki  bir  masal  dünyasının  iyilik  perisiydi
Tanımlanamaz  cümlelerin  en gizli  öznesiydi

Heceleri  avuntu yapması,  beylik laflar  değildi
Yürekte  saklanmış  sabır  saygıyla  eğildi

Morfinsiz çekti  acımı, küresel  duyarsızlığa inat
Ağrı  kesici  modeline  soyundu  birden  kainat


Hoyrat  kesikleri  nazikçe  diken iyimser iğnesiyle
Neştersiz dokundu  ve onardı özü içsel hazinesiyle

Seviyordu  hayatı  ve  sevdiriyordu ustalıkla
Yaşam bir okuldu ve  geçemezdi kalfalıkla

Özünde  renkli baharlar, özünde insan sevgisi
Kalbinde  çoktan fethedilmiş şefkat kalesi

Şimdi  kaygısız denizlere demir atma zamanıdır
Gözler artık pozitif sabahlara uyanmalıdır

O  bir deva ustasıydı, ben kıdemli  muzdarip
O hâla  usta ama,  ben emekliyim ne  garip
..................................................................
   yitik özne

 




3 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Slm sessiz sair siirin cok guzel olmus doktor hanim okudu mu acaba okusa eminim oda cok begenir yuregine saglik..
    جييد جدا يا صديفتي

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler Üftade...Yorumuna sağlık..Doktor hanım çok müstesna bir insan..Ben söyledim okumuştur..Fakat beğenp beğenmediğini bilmiyorum..

    YanıtlaSil